Az, hogy a Google kereséseinek hányadik helyén fogunk szerepelni, a keresőoptimalizálás révén javítható. Maga a keresőoptimalizálás SEO egy fantasztikus eszköz arra, hogy méregdrága hirdetések helyett egyszerű szabályszerűségek alkalmazásával teljesen legálisan elérjük, hogy weboldalunk előkelő helyet kapjon, ha valaki a szolgáltatásunkat, termékeinket keresi, és beüt egy keresést a legismertebb keresőmotorban, a Google-ben.
A keresőoptimalizálás során a linképítés (annak elérése, hogy minél többen hivatkozzanak oldalunkra más oldalakon) mellett kétségtelenül a tartalomépítés a legfontosabb. A tartalmaknak pedig a SEO (a keresőoptimalizálás angol elnevezése, a Search Engine Optimization rövidítése) modern felfogása szerint minőségi kritériumai is vannak.
Régebben elég volt, ha csak telezsúfoltuk a weblapunkat a releváns 3-4 kifejezéssel, a Google már előre is sorolta azt a keresésben, de ez ma már nemhogy előre nem visz minket, a keresőoptimalizálás során a keresőmotor az új algoritmusok miatt még hátrébb is sorolja a weblapunkat, hiszen spamnek érzékelheti a tartalmainkat, ami végső soron kitiltással is járhat.
Nagyon fontos, hogy olyan színes, mindenki számára érdekes, hasznos tartalmakkal foglalkozzunk az oldalunkon, amit az emberek szívesen megosztanak egymással. Nagyon jók a különböző, a szolgáltatásunkhoz, termékeinkhez kapcsolódó tanácsok, tippek, élménybeszámolók, minden olyan, amit magunk is szívesen olvasnánk egy oldalon. A száraz információközlés ideje lejárt, az emberek izgalmas témákra, igényes tartalomra vágynak, hiszen sokszor időhiánnyal küzdenek, így ha nem ragadjuk meg a figyelmüket, átlagosan 30 másodperc alatt elhagyják az oldalunkat.
Fontos, hogy szakemberekre és erre készített programokra bízzuk a keresőoptimalizálás feladatát, amit viszont mi megtehetünk, hogy a tartalom építésekor folyamatosan figyelünk arra, hogy az azon szereplő információk fontosak, hasznosak, egyszóval minőségiek legyenek.
Így érjük majd el, hogy az emberek megosszák azt egymás között, hogy más oldalak elkezdjenek hivatkozni rá, és hogy egyre jobban terjedjen a hírünk a konkurenciával szemben.
Linképítés: bizalmi tőke, ami erősíti a weboldal hírnevét
A tartalomépítés a keresőoptimalizálás első nagy csoportja, de önmagában nem elég. A weboldalak közötti navigálás linkeken keresztül történik. A kattintás pedig azon múlik, hogy mi a horgonyszöveg és mennyire csalogató a link közvetlen környezete. A linkeken keresztül információ és látogató áramlik egyik weboldalról a másikra. Fontos bizalmi tőke, amit még a kezdet kezdetén felismert és szabadalmazott a Google. A linképítés célja értékes linkek szerzése.
Megfelelő minőségű linkek szerzésében segít a SEOzseni linképítés és SEO, azaz keresesőoptimalizálás teljes értékű szoftvere. Az internetes társadalom véleményét, tehát egy weboldal megbízhatóságát tükrözi, ha releváns weboldalak hivatkoznak rá. Ez azt jelenti, hogy a szerző hitelességét egy másik szerző megerősíti. Minél több és értékesebb linkek hivatkoznak egy weboldalra, annál több kiváltságot élvez. Nem csak előnyösebb helyezést kap, hanem gyorsabban indexeli a tartalmait, az átlagosnál nagyobb méretet kap a tárolt változatok között.